Δοκίμια για την τέχνη

Το έργο τέχνης στην εποχή της τεχνικής αναπαραγωγιμότητάς του: Συνοπτική ιστορία της φωτογραφίας: Εντ. Φουξ, ο συλλέκτης και ο ιστορικός Τύπος: Βιβλίο
Συγγραφέας:
Μεταφραστής: Κούρτοβικ, Δημοσθένης
Εκδόσεις: Κάλβος
- Χρονολογία Έκδοσης: 1978
- Σελίδες: 112
- Διαθεσιμότητα: Εξαντλημένο
αρχική τιμή: 5.84 € τιμή βιβλιοχώρας: 5.25  
Κατά βάση το έργο τέχνης ήταν πάντα αναπαραγώγιμο. Ό,τι έφτιαξαν άνθρωποι, μπορούσαν πάντα να το απομιμηθούν άνθρωποι. Η ανάπλαση αυτή γινόταν από μαθητές για να εξασκηθούν στην τέχνη, από δάσκαλους για τη διάδοση των έργων, και τέλος από διψασμένους για κέρδος τρίτους. Αντίθετα, η τεχνική αναπαραγωγιμότητα του έργου τέχνης είναι κάτι το καινούργιο, που καθιερώνεται στην ιστορία κατά διαλείμματα και με ώσεις που απέχουν χρονικά πολύ η μία από την άλλη, αλλά με όλο και μεγαλύτερη ένταση. [...] Ακόμα κι από το πιο τέλειο αντίγραφο λείπει ένα πράγμα: το "εδώ" και "τώρα" του έργου τέχνης -η ανεπανάληπτη παρουσία του στον τόπο, στον οποίο βρίσκεται. Αλλά αυτή ακριβώς η ανεπανάληπτη παρουσία, και μόνον αυτή, ήταν το αντικείμενο της ιστορίας ενός δεδομένου έργου τέχνης κατά τη διάρκεια της ύπαρξής του. Στην ιστορία αυτή ανήκουν τόσο οι αλλοιώσεις, που έπαθε η φυσική δομή του, στο πέρασμα του χρόνου, όσο και οι εναλλασσόμενες ιδιοκτησιακές σχέσεις στις οποίες ενδεχομένως ενεπλάκη. [...] (Απόσπασμα από το δοκίμιο "Το έργο τέχνης στην εποχή της τεχνικής αναπαραγωγιμότητάς του")
Πρωτότυπος Τίτλος: Das Kunstwerk im Zeitalter seiner Technischer Reproduzierbarkeit: Kleine Geschichte der Photographie: Eduard Fuchs, der Sammler und der Historiker
Συγγραφέας: Benjamin, Walter, 1892-1940
Εκδότης: Κάλβος
Χρονολογία Έκδοσης: 1978
Σελίδες: 112
Εξώφυλλο: Μαλακό εξώφυλλο
Σχήμα: 21χ14
Διαθεσιμότητα: Εξαντλημένο
Βάρος: 137 γραμμάρια
Είδος: Βιβλίο
Αρχική Γλώσσα: γερμανικά