Η μετανάστευση στον κινηματογράφο

Τύπος: Βιβλίο
Συγγραφέας:
Επιμελητής: Τομαή, Φωτεινή
Εισηγητής: Μικελίδης, Νίνος Φένεκ, 1936- / Κεχαγιάς, Βασίλης / Μπράμος, Γιώργος, 1952-2019 / Βαμβακάς, Βασίλης / Ξανθόπουλος, Λευτέρης, 1945-2020
Φορέας: Υπουργείο Εξωτερικών. Υπηρεσία Διπλωματικού και Ιστορικού Αρχείου. Κινηματογραφικό Αρχείο
Εκδόσεις: Παπαζήσης
- Χρονολογία Έκδοσης: 2004
- Σελίδες: 295
- ISBN-13: 978-960-02-1793-3
- Διαθεσιμότητα: **Αποστέλλεται κατόπιν παραγγελίας σε 2-4 ημέρες και εφόσον υπάρχει στον εκδότη
αρχική τιμή: 22.27 € τιμή βιβλιοχώρας: 22.27  
Η απεικόνιση της μεταναστευτικής εμπειρίας προσήλκυσε από τις αρχές ήδη του 20ού αιώνα το ενδιαφέρον της ελληνικής κινηματογραφίας. Τα κείμενα του παρόντος τόμου αναλύουν τις κινηματογραφικές καταγραφές (ταινίες μυθοπλασίας, ντοκιμαντέρ και επίκαιρα, τηλεοπτικές εκπομπές) που αναφέρονται σε πληθυσμιακές μετακινήσεις, όπως η ελληνική μετανάστευση προς τις εύρωστες οικονομικά χώρες, η προσφυγιά, η εσωτερική μετανάστευση, ο επαναπατρισμός από τις πρώην σοσιαλιστικές χώρες κ.ά. Ιδιαίτερο αντικείμενο μελέτης συνιστούν οι οικονομικοί πρόσφυγες που τα τελευταία χρόνια κατακλύζουν τη χώρα, προερχόμενοι κυρίως από τις χώρες της Ασίας και των Βαλκανίων. Οι συγγραφείς του παρόντος τόμου, ακαδημαϊκοί, κινηματογραφιστές και δημοσιογράφοι, αναλύουν διαφορετικές ο καθένας πτυχές της μετανάστευσης και της προσφυγιάς, παρακολουθώντας τη ματιά του κινηματογραφικού φακού σε ένα τόσο υποστασιακό για την ελληνική ιστορική πραγματικότητα ζήτημα. Ο ανά χείρας συλλογικός τόμος φιλοδοξεί να δημιουργήσει μια εποικοδομητική βάση επιστημονικού διαλόγου πάνω στις σχέσεις που διέπουν τη μετανάστευση με της οπτικοακουστικές απεικονίσεις της, αλλά και γενικότερα να επιχειρήσει μια αξιολόγηση της ιστορικής μαρτυρίας, όπως παρουσιάζεται μέσα από την κινηματογραφική εικόνα.
ISBN13: 978-960-02-1793-3
Συγγραφέας: Συλλογικό έργο
Εκδότης: Παπαζήσης
Χρονολογία Έκδοσης: 2004
Σελίδες: 295
Εξώφυλλο: Μαλακό εξώφυλλο
Σχήμα: 24χ17
Διαθεσιμότητα: Κυκλοφορεί
Βάρος: 707 γραμμάρια
Είδος: Βιβλίο
Σειρά: Η Μαρτυρία της Κινηματογραφικής Εικόνας