Γεωργιάδου, Αγάθη
Η Αγάθη Γεωργιάδου κατάγεται από την Κύπρο και είναι Διδάκτωρ φιλολογίας του King’s College του Πανεπιστημίου του Λονδίνου, συγγραφέας και κριτικός λογοτεχνίας. Στη θητεία της στη δημόσια εκπαίδευση υπήρξε μέλος της Ομάδας Λογοτεχνίας του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και σχολική σύμβουλος φιλολόγων Αττικής. Στην εκπαιδευτική της δραστηριότητα περιλαμβάνεται πλήθος επιμορφωτικών σεμιναρίων και εργαστηρίων με θέμα τη διδασκαλία και αξιολόγηση της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας. Είναι, επίσης, διαχειρίστρια εκπαιδευτικού ιστότοπου (agathi.pbworks.com) που αριθμεί 2000 περίπου φιλολόγους από όλη την Ελλάδα.
Στο προσωπικό συγγραφικό της έργο περιλαμβάνονται άρθρα και εκπαιδευτικά βιβλία στη νεοελληνική και ευρωπαϊκή λογοτεχνία: Προτάσεις ερμηνείας στη νεότερη ευρωπαϊκή λογοτεχνία (Καστανιώτης, 1999), Διαβάζοντας Κική Δημουλά (Ελληνικά Γράμματα, 2001), Λογοτεχνικές διαδρομές (Ελληνικά Γράμματα, 2005), Ιδανικές φωνές κι αγαπημένες, 3 τόμοι (Μεταίχμιο, 2006), Η ποιητική περιπέτεια (Μεταίχμιο, 2006), Η νέα ελληνική λογοτεχνία – Α’ Λυκείου (Μεταίχμιο, 2014), Ο ναζισμός και το Ολοκαύτωμα των ιδεών (επιμ. Ρόδον εκδοτική, 2017), Διδακτική της λογοτεχνίας (επιμ. Εκδόσεις Γρηγόρη, 2017), Διδακτική της νεοελληνικής γλώσσας (επιμ. Εκδόσεις Γρηγόρη, 2017), Κριτήρια αξιολόγησης στη νεοελληνική γλώσσα, λογοτεχνία, ιστορία (Μεταίχμιο, 2017), Κείμενα νεοελληνικής λογοτεχνίας – Α’, Β’, Γ’ Γυμνασίου (Μεταίχμιο, 2018), Διδάσκοντας και εμπνέοντας εφήβους (επιμ. Εκδόσεις Γρηγόρη, 2018), Νεοελληνική γλώσσα και λογοτεχνία – Γ’ Λυκείου Ι (Μεταίχμιο, 2019), Ηλίας Γκρής (Εκδόσεις Γκοβόστη, 2019), Νεοελληνική γλώσσα και λογοτεχνία – Γ’ Λυκείου ΙΙ (Μεταίχμιο, 2020), Προσεγγίζοντας το αδίδακτο λογοτεχνικό κείμενο (Εκδόσεις Πατάκη, 2020), Νεοελληνική γλώσσα και λογοτεχνία – Α’ Λυκείου (Μεταίχμιο, 2022) και Η διδασκαλία του ολόκληρου λογοτεχνικού έργου (Μεταίχμιο, 2022).
(Πηγή: "Αγάθη Γεωργιάδου", 2024)
Προσεγγίζοντας το αδίδακτο λογοτεχνικό κείμενο Α΄Β΄Γ΄ γενικού λυκείου: Με ανθολόγηση κειμένων
Οδηγός για εκπαιδευτικούς
Διδακτική της λογοτεχνίας
Βιωματική και κριτική διδασκαλία μέσω τεχνικών δημιουργικής γραφής και αναγνωστικής ανταπόκρισης: Σύγχρονες προσεγγίσεις για γυμνάσιο και λύκειο
Η διαθεματικότητα στα φιλολογικά μαθήματα και τα σχέδια εργασίας / Project
Από τη θεωρία στη διδακτική πράξη
Ιδανικές φωνές κι αγαπημένες...
Σημειώσεις στο περιθώριο των ποιημάτων που διαβάζουν οι ίδιοι οι ποιητές: Παλαμάς, Καβάφης, Σικελιανός, Βάρναλης
Ιδανικές φωνές κι αγαπημένες...
Σημειώσεις στο περιθώριο των ποιημάτων που διαβάζουν οι ίδιοι οι ποιητές: Ρίτσος, Βρεττάκος, Ελύτης, Εμπειρίκος, Εγγονόπουλος
Ιδανικές φωνές κι αγαπημένες...
Σημειώσεις στο περιθώριο των ποιημάτων που διαβάζουν οι ίδιοι οι ποιητές: Σεφέρης, Αναγνωστάκης, Σαχτούρης, Σινόπουλος
Η ποιητική περιπέτεια
Μια περιδιάβαση στη νεοελληνική ποίηση μέσα από τους κυριότερους ιστορικούς σταθμούς και τα λογοτεχνικά ρεύματα